Тема: Агресія, її різновиди. Шляхи виходу.
Мета:
· ознайомити учнів з різновидами агресії та факторами, що впливають на таку поведінку людини;
· показати виявлення толерантної поведінки у взаємодії з людьми, а також у різних життєвих сферах;
· розвивати поведінкові реакції в ситуаціях стикання з агресивною поведінкою.
Привітання(2 хв)
- Знайомство „з собою”.(10 хв)
Мета: створити позитивний настрій, підготуватись до роботи, виразити себе.
Кожний кучень асоціює себе з музичним інструментом та вітром.
- Правила роботи в групі.(5 хв)
- говорити від свого імені;
- не давати оцінки іншим;
- кожний має право на власну думку.
- Вправа «Загальна увага» (10 хв)
Потрібно будь-якими засобами, не вдаючись до фізичних дій, привернути увагу до себе. Потім завдання ускладнюється тим, що його виконують одночасно всі. (обговорення – кому вдалося привернути до себе увагу і як?)
- Мозковий штурм «Агресія – це…..» (10 хв)
Інформаційне повідомлення «Що таке агресія. Її різновиди» (10 хв)
Жодне суспільство не вільно від таких явищ, як убивство й руйнування. Наше безпосереднє оточення повно красномовних сцен: огидна п'яна бійка на вулиці, убивство з ревнощів, пограбування. Насильство лякає, валить у сум'яття й обурює. Нам усім хочеться жити у світі з іншими. Ми сподіваємося прийти до цієї мети, вислухавши конфліктуючі сторони. На словах усе без винятку щиро проти насильства. Розбіжність між нашими словами й діями проявляється з усією гостротою.
Агресія - це будь-яка форма поводження, націленого на образу або заподіяння шкоди іншій живій істоті, що не бажає подібного обігу.
Це визначення підкреслює, що агресія - це модель поводження, а не емоція або мотив.
Класифікація агресії:
Фізична агресія (напад) - використання фізичної сили проти іншої особи.
Непряма агресія - дії, як манівцями спрямовані на іншу особу (плітки, злісні жарти), так і ні на кого не спрямовані вибухи люті (лемент, тупання ногами, биття кулаками по столі, ляскіт дверима й ін.).
Вербальна агресія - вираження негативних почуттів як через форму (лемент, вереск, сварка), так і через зміст словесних відповідей (погрози, прокльону, лайка).
- Вправа «Рішення ситуацій» (10 хв)
Пропонуються ситуації, в яких потрібно прийняти правильне рішення для виходу з агресії.
- Вправа « Пять добрих слів».(10хв)
Мета: одержати зворотній зв’язок в групі, підвищити самооцінку, самопізнання, можливість зробити приємне іншій людині.
Кожен з учнів має обвести свою руку на аркуші і на малюнку долоні написати своє ім`я. Потім кожен учень передає свій аркуш сусідові праворуч, а сам одержує малюнок від сусіда ліворуч. На кожному пальці намальованої долоні написати привабливу, на ваш погляд, якість її власника.
Аркуш повертається до власника. Коли робота завершена, збираються малюнки й зачитуються написи, а група повинна здогадатися кому вони призначені. Наприкінці учні забирають аркуші із своїми долонями.
- Рефлексія «Електронний лист» (15 хв)
Мета: актуалізувати досвід, набутий на занятті.
Учням пропонується написати на стікері електронний лист-повідомлення «Що для мене було актуальним на занятті?» За 5 хвилин зачитують по черзі свої листи і приклеюють стікери на плакат.
|